Lectia de gramatica -1

abc books chalk chalkboard

M-am cam saturat sa vad greseli in postari in ultimul timp. Au fost cuvinte pe care pur si simplu nu le-am putut inghiti, desi nu am avut 10 pe linie la romana. Profesorul nostru de romana zicea ca pe 10 stie doar Dumnezeu, pe 9 stie doar profesorul (adica el!), iar eu trebuie sa accept un 8:). Nu prea am inghitit atunci aceasta “maxima”. Am acceptat vorba lui peste cativa ani, cand la facultate mi-am dat seama ca romana din liceu e pe viata. Daca nu ai invatat ca lumea gramatica in liceu, atunci facultatea nu prea te rezolva.

Am tot vazut multe titluri zilele astea care m-au facut sa ma intreb daca nu care cumva am ramas eu in secolul trecut. Am bagat nasul in DEX, apoi in dictionarul de gramatica. Spre bucuria mea, inca am ramas in pas cu “moda”! Si pentru ca peste Prut s-a limpezit acest subiect, presa de la Chisinau o da cu femininul desi inca nu am auzit ca acest cuvant sa fie inclus totusi in dicionar! Hai sa va clatiti ochii si voi….

34

5

Acestea de mai jos sunt de la Bucuresti, dupa ce s-au clarificat ei cam ce fel de calificative dau unor functii.

1

2

Nota: Postarile de pe lylyspencil blog contin doar parerea autorului care ar putea sa nu coincida cu cea a cititorului.

Leave a comment